Pagina's

zaterdag 28 juni 2014

Mini verzameling




Boeken kopen? Daar ben ik niet zo van. Ik heb gewoon simpel een bibliotheekpas, ik ga naar de bibliotheek, ik leen een boek, lees hem en breng hem weer terug, makkelijk zat. Toch, heb ik bijna alle boeken van John Green in mijn bezit en dit zeg ik met trots. Hoe het is begonnen, zal ik je vertellen.
Een jaar geleden ongeveer kwam een vriendin van mij aanzetten met het boek the Fault in our stars. Toen zei mij dat niet zoveel. Ze vertelde me hoe het verhaal ging en dat het een Engels boek was. Nou ik werd wel geïnteresseerd. Dus ik ging haar boek lenen en ik werd opslag verliefd op het boek. Het is zo'n mooi, maar ook zielig boek. Ik heb al veel boeken gelezen in mijn leven, maar dit is echt het mooiste boek wat ik ooit gelezen heb. Én ik moest huilen op het einde en ik ben totaal niet van het huilen bij films of zelfs boeken .. Blijkbaar had John Green (de schrijver dus) nog meer boeken geschreven en had diezelfde vriendin nog een boek van hem besteld, namelijk Looking for Alaska en ja, die ging ik ook lenen. Maar ik had niet zoveel tijd om me goed te concentreren voor het boek, want het was natuurlijk ook in het engels en ik snapte er geen bal van. Dus gaf ik het boek weer terug. Een tijdje geleden werd tfios (the fault in our stars) best wel bekend en leest echt bijna iedereen nu wel het boek of heeft het wel gelezen (zeker de moeite waard ook!). Je zag het steeds meer op tumblr en nu komt het regelmatig langs op facebook en zelfs ook op spotify!
Dat komt namelijk doordat er een films uitgekomen is van tfios, super leuk! Die wil ik echt heel graag zien. Hij was al 6 juni uitgekomen in Amerika en hij komt pas op 10 juli uit in Nederland, dus nog even wachten .. Natuurlijk kun je hem nu al op internet zien of ergens downloaden, maar ik wil hem graag echt in de bioscoop zien. Ik ben zo benieuwd :) 


Hoe mijn stash gegroeid is komt zo, ik wilde tfios graag echt zelf hebben. Omdat ik het zo'n mooi boek vind vond ik het leuk om hem zelf te hebben. Dus het begon allebei bij dit boek. Ik wilde eigenlijk ook wel meer boeken lezen van John Green, ik zag filmpjes op youtube erover en raakte helemaal enthousiast. Toen ging ik kijken op bol.com en op dat moment had je 2 + 1 gratis. En uit een impuls heb ik toen drie boeken besteld. Ik had gekozen voor de Will Grayson Will Grayson, Paper Towns en Looking for Alaska. Ja, echt Looking for Alaska ook! Ik dacht nou ik moet maar even doorzetten. En toen had ik ineens al vier boeken van John Green. Helaas heb ik nog niet de tijd gehad om ze te lezen en heb ik tot nu toe alleen nog Will Grayson Will Grayson kunnen lezen en die heb ik nog niet eens uit. 

Als ik alle boeken uit heb gelezen (en ik verwacht dat dat deze zomer wordt :)) zal ik hierover nog een vervolg maken. En ik kan iedereen deze boeken zeker aanraden! Ook een leuke manier om je engels hierdoor te verrijken!


1 opmerking: