Pagina's

zondag 29 juni 2014

WK voetbal, Achtste finales: Ned-Mex

Bijna iedereen volgt het wel denk ik, het WK voetbal! Het is al een tijdje aan de gang en Nederland doet het heel goed, al zeg ik het zelf (en heb ik eigenlijk niet zoveel verstand van voetbal). Normaal gesproken volg ik voetbal totaal niet. Maar het WK vind ik altijd wel leuk om naar te kijken en zeker wanneer Nederland speelt. Er hangt altijd een gezellige sfeer en het is ook altijd gezellig om samen met vrienden te kijken. Ook zijn de straten altijd leuk versierd met vlaggetjes en vind ik het altijd leuk om langs versierde huizen te fietsen. Mensen die zich helemaal in het oranje verkleden, dat heeft toch wel wat.
De eerste wedstrijd Nederland-Spanje was natuurlijk fantastisch. Gewoon 5-1! Met als hoogtepunt het goal van van Persie, vind ik. De tweede wedstrijd van Nederland heb ik samen met vrienden gekeken, Nederland maakte het ietwat spannend, maar het was erg gezellig om samen met vrienden te kijken.

Vanavond is dus de achtste finales tussen Nederland en Mexico. Ik ben zeker van plan om het te gaan kijken. Ik weet eerlijk gezegd niet was de kansen voor Nederland zijn. Maar tot nu toe heeft Nederland alle wedstrijden gewonnen en dat geeft zelfvertrouwen. Ik hoop natuurlijk dat Nederland gaat winnen vanavond en stiekem hoop ik ook al een beetje dat Nederland in de finale komt, maar dat weet niemand nog natuurlijk. 

Iedereen veel kijk plezier! Wie denk jij dat er gaat winnen? 


1 opmerking: