Pagina's

maandag 28 juli 2014

Antwerpen & Brussel

Precies een week geleden stapte ik samen met m'n moeder de trein in richting Antwerpen. We zouden drie daagjes naar Antwerpen gaan om voornamelijk te shoppen! Dat hebben we uiteraard ook gedaan en we zijn ook nog een dagje naar Brussel geweest.


De eerste dag was op maandag 21 juli. Nou zou je denken dat dit een hele normale dag is (ten minste dat dachten m'n moeder en ik). Maar nee, 21 juli is in België Nationale feestdag en dan zijn alle winkels gesloten. Maar hier kwamen we helaas pas achter toen we al geboekt hadden. Jammer maar helaas. We wisten daarom nog niet goed wat we die maandag gingen doen, maar dat kwam vanzelf wel.

Toen we aankwamen op Antwerpen centraal, stonden we vrijwel direct in het centrum. Ons hotel was super dichtbij het treinstation en ook super dicht bij de Meir. De Meir is de shopstraat met alle winkels. Alles was op loopafstand. Omdat alle winkels dus die maandag dicht waren hebben we wel rustig door de Meir o.a. kunnen lopen om alvast alle winkels te bekijken. Dat was eigenlijk wel fijn zonder drukte van alle mensen. En we zijn ook nog doorgelopen naar het historische centrum, daar waren er wel wat winkeltjes open. Waar ik alvast een magneet van Antwerpen had gekocht (ik vind het leuk om van elke stad waar ik ben geweest een magneet te kopen :)). 's Middags zijn we weer terug gelopen en zijn we naar de bioscoop geweest, die schuin tegenover ons hotel was. Heel handig. De bioscoop was echt mega groot, met heel veel zalen en een mega groot scherm en hele comfortabele stoelen. En ze hadden echte popcorn! Niet in van die popcorn zakjes die je tegenwoordig in Nederland krijgt, nee echt van die popcorn bakken. Super chill! We zijn naar 22 Jumpstreet geweest en ik vond het een hele leuke film. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Pizzahut. En dat was eigenlijk onze eerste dag.

De volgende dag hebben we de trein gepakt naar Brussel. Omdat het ook wel leuk was bezienswaardigheden te zien en dan moet je eigenlijk wel naar Brussel. We kwamen dus voor de bezienswaardigheden, maar eigenlijk hebben we voornamelijk de Nieuwstraat gezien. En dat was de shopstraat van Brussel! Ik ben daar mega goed geslaagd. Dat komt ook omdat we in de soldenmaand zaten. Dat betekent dat (bijna) alle winkels overal solden (sale) hebben. Dat is in België iets anders dan bij ons. In België heb je gewoon een maand waar je overal mega sale hebt, super chill! Ik begon bij de Superdry, die zit overigens niet op de Nieuwstraat, daar heb ik een trui gekocht, alvast voor in de winter. Ik had nog nooit wat bij Superdry gekocht, ik vind het leuke kleding, maar een beetje overpriced. Maar nu er dus sale was kon ik wel een trui kopen. Nou welke winkels ik daarna allemaal heb gehad weet ik eigenlijk niet meer. Ik ben onder andere goed geslaagd bij Zara, Pull & Bear, Bershka, Hunkemöller New Look en H&M. En ik had nog niet eens de winkels bezocht die ik graag wilde bezoeken. Namelijk de Forever 21, Subdued, Brandy Melville en Urban Outfitters. Die allemaal in Antwerpen zaten en dat zouden we de dag erna doen.

De dag erna zijn we dus Antwerpen in geweest en hebben we dus o.a. de winkel bezocht die hierboven genoemd zijn. Forever 21 viel heel erg tegen helaas :(. Ik had er heel veel van verwacht, ik wilde namelijk ook nog graag een leuk zomerjurkje scoren en ik hoopte dat in de Forever 21 te doen. Maar helaas, Forever 21 heeft nu heel veel bloemenprintjes en eigenlijk hou ik wel van bloemenprintjes, maar niet die bloemenprintjes.. Uiteindelijk heb ik er maar twee dingen gekocht. Bij Subdued en Brandy vond ik eigenlijk ook niet echt iets leuks. Ik ben die dag wel nog een keer geslaagd bij Zara haha. Toch was ik nog niet geslaagd voor een leuk zomerjurkje. Toen we richting ons hotel terug liepen zijn we nog een klein winkeltje in gegaan, die ik nog niet kende en ik graag wilde bekijken. Namelijk Appel's. Ja echt, zo heette die winkel. De naam alleen al vond ik schattig. En ze hadden er heel veel zomerjurkjes! Ik heb er misschien een stuk of tien gepast en gelukkig vond ik aan het einde van de dag nog een leuk jurkje. Hierna hebben we bij de supermarkt wat eten gekocht voor in de trein en zijn we nog langs Starbucks geweest als afsluiter van de drie leuke daagjes. Het waren echt drie top dagen!

Enorm lange post is dit, maar ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik vond de drie dagen samen met m'n moeder in ieder geval heel erg leuk! En ik raad iedereen zeker aan om een keer naar Antwerpen en Brussel te gaan, het zijn hele leuke, gezellige en zeker ook goede shopsteden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen