Pagina's

dinsdag 8 juli 2014

Nom Nom Nom Tag

Hee iedereen, het leek mij leuk om een Tag voor jullie te doen. Ik vind het zelf namelijk altijd leuk om een Tag te lezen of te bekijken. Zoals je misschien al zelf bedacht had, gaat deze Tag over eten!


Bron: blogs.egusd.net


Wat vind jij lekker wat verder iedereen vies vindt (en andersom)?
Pindakaas met jam op een boterham of op een rijstwafel! Dat vind ik heel erg lekker, best zoet en eigenlijk hou ik niet echt van zoet, maar deze combi is echt lekker! En heel toevallig deed de hoofdpersoon in Breaking Bad (Walter White) dit ook als combi op z'n brood. Grappig vond ik dat. Of pindakaas met banaan, deze combi is wel wat bekender, maar toch niet iedereen kent 'm. Waar ik niet van hou is dan de combi pindakaas met hagelslag. En veel mensen vinden dat dan weer wel lekker.. 


Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Om eerlijk te zijn kook ik niet vaak, zelden eigenlijk. Maar je hebt van die Knorr wereldgerechten pakken kopen en daar had je ook eentje die heette Kip Jambalaya. Het ligt nu niet meer in de schappen helaas (Kip Jambalaya dan, er zijn er nog meer), maar dat vond ik erg leuk om te maken, het was best simpel want je moet gewoon de stappen volgen op het pak, maar leuk. En het is ook echt heel erg lekker, dus als het er weer ergens te koop is, ga ik het zeker kopen! 


In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Eazie! Gezond en lekker! Ik weet niet of je dit echt als een echt restaurant kan beschouwen.. want tegelijkertijd is het ook afhaal, maar het is erg lekker. Wokken en je kunt zelf je eigen ingrediƫnten bepalen, zeker een aanrader.


Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Pfoe, ik hou echt heel erg van brood eerlijk waar. Het liefst zo bruin mogelijk met pitjes. Ik heb een hele tijd walkorn brood gegeten, maar nu valt het Duinenbrood van van Maanen ook erg in de smaak bij ons thuis. Op dit moment hebben we speltbrood en Oer Moedernatuur brood en Moedernatuur vooral is erg lekker. Maar dit zijn niet echt broodjes.. Ik zou het niet weten eigenlijk, ook vind ik brood eigenlijk wel lekkerder dan broodjes. Al vind ik Kampioentjes eigenlijk ook wel lekker en dat is wel een broodje :).


Deel een handige kooktip
Nou ik kook niet zo vaak, maar wat ik altijd wel handig vind is als je iets maakt, dat je alles dan van te voren klaar legt. En als je bijvoorbeeld de groenten moet snijden alvast de groenten van te voren snijdt. Als je dat nog niet hebt gedaan en je werkt met de oven en de oven is al lang voor verwarmd en jij bent nog niet klaar om je eten erin te gooien bijvoorbeeld. Maar niet alleen als je met de oven werkt, stel je kookt simpel stukjes kip met groenten en rijst. Het een is sneller klaar dan het ander. Eigenlijk dat je een soort planning van te voren maakt, want koken en de tijd bij elkaar in combi vind ik nog best lastig!


Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Ehmm, vis! Mijn ouders houden niet zo van vis en daarom eten we het niet zo vaak, nooit eigenlijk. Maar ik vind bepaalde vissoorten wel lekker en ik zou ook graag vaker vis willen eten en verschillende soorten uit proberen.


Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten 
Buiten de deur eten! Heerlijk, maar ook altijd gezellig. Meestal ga je wel uiteten voor of met een speciale gelegenheid, dus is het altijd gezellig met elkaar. Niet alleen het eten zelf, maar er hangt ook altijd een leuke sfeer. Maar om voor altijd buiten de deur te eten, dat zou ik niet willen. Ik beschouw het zelf koken maar even als gewoon 'thuis eten'. Mijn moeder kookt altijd thuis en heb ik even het geluk dat m'n moeder heerlijk kookt! Dus eet ik ook altijd graag thuis.   

Ben je ergens allergisch voor?
Nope!

Yummie!

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd/week/dagen?
Twee gebakken eitjes geklutst met chilipoeder, Toscaanse kruiden erbij en geraspte kaas erdoor. Even bakken, dan op je bord met wat (gemengde) sla of rucola, basilicum zou eventueel ook kunnen, tomaatjes en cottage cheese als lunch! Heerlijk vind ik het en nu ik vaker door de week gewoon thuis lunch, maak ik het heel vaak klaar. Je kunt dit ook nog variƫren door er champignons doorheen te doen, wat ik persoonlijk ook erg lekker vind of door de tomaatjes te vervangen door gesneden paprika. Laatst had ik er ook nog stukjes gerookte kip er doorheen,
dat smaakte ook erg goed! 
Alles kan natuurlijk, variatie genoeg. 

Wat is je favoriete toetje?
Aardbei, aardbei, aardbei en aardbei, eigenlijk alles met aardbei! Gewoon los aardbeien, aardbeienijs, aardbeienyoghurt, hmm. Zeker met het het zomer seizoen, aardbeien vind ik gewoon heerlijk.


Nou dit was m'n eerste Tag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en wie weet komen er in de toekomst nog wel meerdere Tags! :) 

1 opmerking:

  1. Aardbeien met ijs is zo lekker, los ook hoor maar ja.... ik lust geen champignons en ditboeit niemand hahaahahah

    BeantwoordenVerwijderen