Pagina's

vrijdag 1 augustus 2014

22 Jump Street

Morton Schmidt (Jonah Hill) & Gregory Jenko (Channing Tatum)
22 Jump Street is een nieuwe film of eigenlijk een bijna twee maanden oude film. Maar hij is nog vrij recent en draait nog steeds in de bioscoop, dus dat kun je nog beschouwen als nieuw. Ik ben naar deze film geweest in Antwerpen en ik vond hem super leuk!


22 Jump Street is een soort van vervolg op 21 Jump Street, maar je hoeft 21 Jump Street niet per se al gezien te hebben om deze film te begrijpen. Want ik had 21 Jump Street voordat ik 22 Jump Street ging kijken nog nooit gezien. Zonder dat ik de film ga verklappen kan ik wel een klein beetje vertellen waar het over gaat.

Het gaat over twee geheimagenten Morton Schmidt en Gregory Jenko, die overigens ook hele goede buddies van elkaar zijn en elkaar al kennen vanaf de middelbare school. Deze keer moeten ze naar de universiteit. En moeten ze daar een drugsdealer achterhalen. Dat gaat nog lastiger dan ze van te voren dachten. Eigenlijk is dit in het heel kort waar de film over gaat. Het genre van de film is actie/komedie. En eigenlijk vind ik het meer komedie, maar dat vind ik wel leuk eigenlijk. Ik vind het zo grappig en tijdens de film vallen er steeds meer puzzelstukjes in elkaar. En dat maakt de film ook heel leuk en grappig. Die baas van ze vind ik ook geweldig in deze film. Ik kan niet precies vertellen waarom, omdat de grap er dan vanaf is.

Ik had 21 Jump street dus nog niet ervoor gezien, deze heb ik wel bekeken, maar pas na dat ik 22 Jump Street had gezien. Goede volgorde haha, weet ik. Maar nu kan ik de film dus wel met 21 Jump Street vergelijken. De films lijken wel enigszins op elkaar. Het heeft dezelfde stijl (natuurlijk) en dezelfde volgorde. Eerst op de universiteit een beetje wennen, dan krijgen Schmidt en Jenko ruzie met elkaar, maar komt het daarna toch wel weer goed. Maar toch vond ik 22 Jump Street wel leuker, ik vond deze film grappiger en ik moest echt heel hard lachen tijdens de film en dat heb ik niet zo heel gauw bij films.

Ik vind de personages op zichzelf al grappig Schmidt en Jenko. En ook met elkaar vind ik ze grappig. Ik kan deze film dus zeker iedereen aanraden. En wat ik ook wel leuk vind is dat Channing Tatum erin speelt. Hij is zo knap! Maar niettemin speelt Jonah Hill (Morton Schmidt) ook heel erg leuk en goed. Ik kan niet zoveel over de inhoud vertellen, want dan verklap ik alles. Dus ik zou zeggen, ga de film maar kijken, je zult geen spijt krijgen! :) Of nog even naar de bioscoop, nu hij nog draait. Hiernaast heb ik de trailer geplaatst, zodat je een beetje een indruk van de film kan krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen