Pagina's

zaterdag 2 augustus 2014

Lunch ideeën: Banaan/ei wafel & Bagel zalm


Oat bagel met zalm, cottage cheese, paprika, komkommer en rucola
Hee! Zoals jullie wel al vaker hebben kunnen lezen over eten en lekkere lunches heb ik weer een post erover. Nu het vakantie is kan je namelijk eindeloos variëren met je lunches (en ontbijtjes), maar ik vind het vooral leuk met lunches. Naar school neem ik meestal twee boterhammen mee, omdat dat het makkelijkste is. Maar voor nu zijn twee boterhammen nog al saai naar mijn mening, dus vind ik het leuk om nieuwe dingen uit te proberen!

Als eerste de Oat bagel die je hierboven op de foto kunt zien. Het smaakt naar hoe het eruit ziet kan ik je vertellen. Het is echt heerlijk. En heel makkelijk gemaakt. Wat heb je nodig?
- Oat bagels, je kan ook een andere soort bagel nemen. Deze oat bagel kun je per drie verpakt kopen bij de Lidl! 
- Paprika
- Komkommer
- Gerookte zalm
- Cottage cheese (of ook wel hüttenkäse)
- Gemengde sla met rucola
Ik vind het altijd handig om de producten die je moet snijden alvast van te voren te snijden, zoals de paprika en komkommer in dit geval. Of je snijdt het wanneer de bagel in de over staat. De bagel hoeft maar 3 tot 5 minuten in de oven op 170 graden. En ik vond het wel handig om de bagel van te voren al door midden te snijden. Daarna smeer je de cottage cheese op de bagel, daar leg je een plakje zalm overheen. Dan wat blaadjes sla erover heen, en dan leg je er wat komkommer en paprika overheen. En dan, smullen maar!

Banaan/ei wafel met kaneel en rozijnen
Als tweede de banaan/ei wafel. Het klinkt totaal niet lekker banaan in combinatie met ei, ten minste dat ik dacht ik toen ik het voor het eerst hoorde. Maar het is echt heel erg lekker. Wat heb je nodig? (Voor 2 wafels)
- 1 banaan
- 2 eieren
- een wafelijzer
- boter
Als eerste prak je de banaan met een vork helemaal fijn, het liefste dat het helemaal een glad papje wordt. Daarna doe je het bananenpapje samen met twee eieren in een kom en meng je het goed door elkaar met eventueel dezelfde vork. Dan vet je het wafelijzer in met boter en daarna giet je het banaan/ei mengsel het wafelijzer in. Even wachten en klaar.
Ik vind het wel lekker om er dan ook nog wat kaneel op te doen en wat rozijnen, erg lekker!
Maar daar kun je ook eindeloos mee variëren, appelstroop, suiker, wat je maar wilt. Als je maar 1 wafel maakt, moet je de ingrediënten gewoon door twee delen, een halve banaan en 1 ei.

Niet iedereen heeft een wafelijzer (ik namelijk ook niet), maar je kunt er ook simpel een pannenkoek van maken, dan doe je eigenlijk precies hetzelfde alleen giet je het banaan/ei mengsel niet in een wafelijzer, maar doe je dat in de pan op een vuurtje net zoals normale pannenkoeken.

Ik hoop dat jullie de ideetjes leuk vonden en wellicht ook wel gaan proberen :). Ik vind ze in ieder geval erg lekker! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen